Quote:
Originally posted by holy herck
ik wil eens iets weten van die brake-tests achter de safety car
kan iemand mij een ander incident geven waarin een ander coureur een brake test doet die leidt tot een verplicht ontwijken in de kant of op een voorligger moeten inrijden
ik kan mij er geen herrinnren, daarom vraag ik het
|
WOW ... brake test
Sorry maar onder brake test versta ik het opzettelijk remmen terwijl een ander persoon aan het slipstreamen is voor in het halen (of gelijkaardig ....) Met als doel de andere persoon dusdanig van zijn lijn te doen afwijken dat hij crasht/veel tijd verliest.
Hier is gewoon geen motief om sprake te zijn van een brake test (heb overigens geen van de betrokken partijen zoiets horen zeggen). Waarom zou Schumacher een brake test doen op Montoya terwijl hij zelf een ronde voorligt op Montoya
De realiteit is dat hier gewoon sprake was banden/remmen opwarmen voor een restart die er een van de komende ronden zat aan te komen ...
Enige discussie bestaat erin of banden/remmen opwarmen mag achter de SC (op de zelfde manier als bv warm-up lap) en/of Montoya eventueel die situatie verkeerd heeft ingeschat ....
Indien het geval schumi Montoya in Monaco een brake test was .... Dan zit heel de opwarmronde vol met brake tests
---------------
Als je voorbeelden moet hebben van brake tests .... Vorig jaar (circuit ben ik vergeten, zoek het morgen wel eens op) is er "in volle race" een duidelijk voorbeeld geweest waar Webber een brake-test uitvoerde op Alonso ....