View Single Post
Old 30-05-2004, 23:20
The Interceptor's Avatar
The Interceptor The Interceptor is offline
De Paddock Regular

Ik leg de fout ook niet volledig in Montouya zijn schoenen hoor! Kijk maar eens naar de moment net voor er geremd wordt! Daar zit Ralf nog een meterke achter op Montoya, en tijdens het remmen komt die er nog voorbij, dus wie remde er later? Ok, hij moest wel buitenom Montoya om niet teveel tijd te verliezen in de bocht, maar toch hoor. Montoya kon ook niet veel verder naar rechts, kunt moeilijk met 4-en door die bocht he.

Nicky, sato en zeker Trulli gingen in die korte rechtse bocht bij het terug opkomen van het 'oude deel' circuit te breed en verloren zo wat plaatsen. Duidelijk te zien op de beelden hoor (al hadden de commentatoren er niet veel van opgemerkt ze dachten zelfs precies dat kimi puur door zijn start al 2e was gekomen )

Sato zijn maneuver was zeker wel wat te verwachten, hij ging op zijn eerste podium af, maar de kloof tussen hem en barrichello was niet groot, en hij wilde natuurlijk meer. Ik was nochtans aan't juichen toen hij zijn actie inzetten, het was hem gegund, een heel sterke race, maar daar ging het nog niet! Hij had nog ronden genoeg te tijd om iets te proberen. Al was hij er in Bahrein wel in geslaagd om op eenzelfde manier Coulthard in te halen in de eerste bocht, en dat maal zonder brokken!

Dan wat Button betreft (kan ik toch niet onbesproken laten ), gezien het hele wedstrijdverloop vind ik zijn derde plaats echt wel verdiend! Sato zijn incident mocht niet onbestraft blijven, en wat die motorblow betreft, heeft hij zelf veel mee te maken denk! Hij vroeg net iets te veel van zijn motor denk. In Maleisie had hij ook al op't einde van de wedstrijd motorpech.
Bij BAR hebben ze wel dringend een strateeg nodig, hun pitstrategie was niet echt sterk te noemen. Als eerst stop een korte stop, maar dat bracht Jenson wel net achteraan een treintje, waardoor hij dus veel tijd verloor, dan als tweede stop een langere, maar barrichello komt na zijn stop toch net voor Jenson ...
Jenson's inhaalactie om Coulthard vond ik persoonlijk wel erg knap