Ja Fire, in ieder geval de Hawthorn van het Verstappen forum. Eerst een tijdje hier gelezen en met name de brede kijk op autosport bevalt me hier wel.
Dat ze Klien genadeloos laten vallen heeft andere oorzaken. Klien heeft in de ogen van Red Bull niet genoeg gepresteerd, hetgeen weer met arrogantie te maken heeft. Ik denk dat het voor elke jongeling in de F1 heel moeilijk is met het vele geld (van anderen) om te kunnen gaan. De concentratie kan daar makkelijk onder lijden.
Dat Red Bull geen Ford wil sponsoren komt door het feit dat ze Jaguar ook nooit hebben willen sponsoren. Red Bull wou enkel een deal dat ze na drie jaar het team konden overnemen. Daartoe zouden ze er wat geld inpompen en mochten ze een van hun rijders in de Jaguar zetten. Ford moet nu de keuze maken: of heeeeeeel veel extra geld erin of meteen verkopen. Mateschitz wil dit jaar nog niet kopen omdat F1 te onzeker is en wil minimaal het nieuwe Concorde Agreement afwachten. Ford wil beslist niet zoveel geld erin stoppen als er Jaguar op staat. Vergis je niet in de gekke Amerikanen. Jaguar is wel van hun, maar zo voelt het niet bij het Ford bestuur. Een Ford is alleen een Ford als er Ford op staat. Zoiets speelt er nu. Men is er nog niet helemaal uit, maar ik denk niet dat iemand zoveel geld als nodig is op tafel kan leggen (ook Horner niet) en dat het dus inderdaad Ford F1 racing wordt. Dat kan weer consequenties hebben voor Minardi en Jordan trouwens.
Hawthorn
|