View Single Post
Old 20-09-2004, 22:03
Steve's Avatar
Steve Steve is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally posted by Leiver
Ik heb persoonlijk toch wat vragen bij deze tragische gebeurtenis en ik wil vooraf duidelijk stellen dat ik geen schuldige aanduid of probeer aan te duiden.

Maar ik vraag me af wat men Michel ten laste legt en of dit gegrond is. Indien blijkt dat zijn wagen ook schade vertoont dan kan een contact tussen beide wagens mee de oorzaak zijn van het ongeval en dan kan men Michel inderdaad mede aansprakelijk stellen. Maar anders???

Hier in België geld dit ook reeds wanneer men bv dronken een ongeval veroorzaakt, ongeacht of je de schuldige bent of niet, je wordt veroordeeld wegens dronken rijden en je zal ook moeten opdraaien voor de kosten.

Zo denk ik er ook over.

Wat betreft de schuld aan een ongeval een voorbeeld, onlangs een motor met een koppel erop zien vallen, had moeten uitwijken voor een auto maar ze hadden elkaar niet geraakt, resultaat: motor in de fout, alle schade voor zichzelf, ook de kwetsuren waren niet min...

I.v.m. dronkenschap toch nog dit, een vriend van mij wordt van rechts aangereden op de weg, bestuurder die van rechts kwam was dronken!
Uitspraak: boete wegens dronkenschap maar hij kwam wel van rechts, dus voorrang van rechts!!!
Reply With Quote