View Single Post
Old 09-03-2005, 16:47
Guido's Avatar
Guido Guido is offline
De Paddock Fanatic

Quote:
Originally posted by fiagt
Tweede plek Kan mijn eigen ogen niet geloven, er waren nochtans veel beter foto's dan mijn vond ik
Dat hangt er maar vanaf wat een mooie foto is. Is dat het zoveelste mooie plaatje van een auto die al duizend keer gefotografeerd is, in eender welke omstandigheid, of is dat een foto waar zich een verhaal in afspeelt of waarin je achteraf nog kan zien wat er gebeurde? Ik denk eerder het 2de. Een goeie foto moet ook goed gekaderd zijn, ttz, je moet kunnen zien wat er komen gaat, niet wat er al geweest is. En dat laat jou foto mooi zien: een situatie waar meer op te zien is dan alleen maar een auto én waar je bovendien ook kan zien waar het naartoe gaat. Als je een foto neemt met daar enkel een auto op, dan moet het een dramatische foto zijn, waar iets afspat of die dusdanig mooi genomen is, dat ie er torenhoog bovenuit steekt. Natuurlijk moet je op de juiste plaats staan enz, maar je moet nog altijd het knopje zelf induwen.

Ik denk dat dit een beetje het verschil is tussen fotograferen en foto's maken. Ik heb dat hier een hele lange tijd geleden nog eens aangehaald en lang niet iedereen zag het toen zo.

Enfin, ik ben zeer blij met de uitslag, niet in het minst omdat mijn compositie ook in de smaak gevallen is. Trouwens, iedere finalist mag zich een beetje winnaar noemen vind ik.

Wat me wel opviel is dat de deelnemers aan de finale die ook op de prijsuitreiking waren, op 1 hand te tellen waren... Had iedereen dan zo'n slecht gevoel erbij dat jullie dachten "Ik moet niet gaan want ik win toch niet"?? Ik snap er niks van. Volgende keer beter zeker?
Reply With Quote