View Single Post
Old 14-03-2005, 21:11
JPMontoya's Avatar
JPMontoya JPMontoya is offline
De Paddock Enthousiast

Quote:
Originally posted by Mark
Zeer zeker niet! De vraag waar het uiteindelijk om gaat is: Kan men (auto)sport bedrijven zonder de angst te hebben om een rechtszaak aan de broek te krijgen bij het veroorzaken van (zware) ongevallen.

Stel die vraag eens aan Renaud Kuppens, ben benieuwd hoeveel coureurs nog zullen deelnemen aan een race als ze weten dat ze bij het veroorzaken van ongeluk strafrechtelijk vervolgd kunnen worden.
Ik begrijp je punt wel Mark maar...

Als ik straks in m'n wagen naar huis rij kan ik op t volgende kruispunt ook iemand omver rijden. Moet ik daarom ook stoppen met leven...
Mijns inziens is dit even gevaarlijk, zelfs dikwijls nog gevaarlijker dan op circuit rijden.

Ik stel het nu even karikatuuraal voor maar ik denk dat het wel duidelijk is...

Artikel 1382 is daarom zeer algemeen gesteld:
elke daad van de mens waardoor aan een ander schade wordt veroorzaakt, degene door wiens schuld de schade is ontstaan, verplicht om deze te vergoeden (schuld, schade en causaal verband tussen de beide).

ik herhaal: elk gedrag dat een persoon stelt kan resulteren in een vervolging. Dat is net het essentieele van het recht.

We zouden het beter is vragen aan Pascal Nelissen-Grade, hij is autopiloot en advocaat

Last edited by JPMontoya; 14-03-2005 at 21:13.
Reply With Quote