Het was inderdaad een gezellige dag. Veel gezichten teruggezien die ik een tijd niet meer gezien had, en enkele nieuwe natuurlijk.
Alles liep perfect : goede tijden gedraaid tijdens de trainingen, een tweede plaats in de qualifs achter Speesman en uiteindelijk ook de overwinning.
De tweede plaats in de qualifs was al een verrasing voor mij aangezien het sterk bezet veld. Het doel was dan ook om die plaats te behouden tijdens de race zelf daar Speesman al de hele dag veruit de snelste tijden draaide.
In het begin trachtte ik Speesman te volgen, wat tot mijn grote verbazing (en met enige moeite) ook nog lukte. Dit gaf mij moed en als een bitbull beet ik mij vast in zijn wiel. Na een aantal ronden zat ik bij het opkomen van de rechte lijn perfect achter Speesman en kon ik mij ernaast plaatsen. Daar ik bij de volgende bocht de binnenkant had reed ik plots op de eerste positie. Met nog een dikke 10 minuten te gaan lukte het mij de deur toe te houden. Bij het dubbelen ging iedereen ook perfect opzij en toen ik begon te denken "amai, als ik dat hier maar volhoud" werd er gelukkig afgevlagd.
Perfecter kon dus niet.
Bedankt aan De Padddock voor het organiseren van de toffe karting en aan Extreme kart voor de geweldige organistaie en de vakkundige uitleg.