Quote:
Originally Posted by gwyllion
Het wordt officieel bevestigd dat voortaan een 4 cilinder motor gebruikt zal worden (goed voor 275 pk bij 8400 rpm).
Deze wagen zal vanaf december in een beperkte oplage verkocht worden als BMW 320si (s staat voor Sondermodell) met dezelfde motor als de race versie
Meer info (en foto's) op auto motor und sport website
|
De productie BMW 320si is officieel voorgesteld. Uit het persbericht wordt ook duidelijk wat er allemaal aan de motor gewijzigd wordt.
Quote:
This high level of performance has been achieved using BMW's motorsport technology. Compared with the 'standard' BMW 320i, the engine has been significantly modified with larger induction and exhaust valves to increase airflow. The cylinder bore has increased by 1mm to 85mm while the stroke has been reduced by 2mm to 88mm.
The compression ratio of the engine has also been increased from 10.5:1 to 11.0:1, helping to boost power by 23hp over the 320i. Additionally, instead of running with grey-cast-iron cylinder liners, the [b]pistons run in special aluminium-alloy liners in the cylinder block[b]. Engineers have also decided to remove BMW's patented VALVETRONIC induction system, reverting to a conventional throttle due to the higher engine speeds demanded by a racing engine.
In a direct link with BMW's motorsport programmes, the cylinder head is cast at BMW's Landshut foundry alongside Formula One engine blocks. Additionally, to save approximately 10kgs of weight and lower the car's centre of gravity, the cylinder head cover is made of carbon fibre.
|
Is dit een soort homologatie special? Of gewoon een geste van BMW aan de fans?