Als organisatie zijn we aangenaam verrast door de hoge opkomst. Met 85 wandelaars en nog enkele juniors liepen we met dik 90 man over het circuit tijdens een zonnige en koude zaterdagmiddag. Via het forum wisten we dat we op +/- 70 man mochten rekenen maar het is altijd maar de vraag of iedereen komt opdagen. Van deze groep waren +/- 50 leden geregistreerd op het forum, 30 van hen waren ook nog eens lid van onze VZW.
Het opkomstpercentage was bijna 100%, dat geeft de organisatie een goed gevoel

Ook een merci aan alle deelnemers die keurig op tijd waren en de bijdrage gepast bij zich hadden.
Het welkomstwoord en toespraak van Walter Goossens bevatte de nodige informatie over de onderhoudswerkzaamheden op het circuit. De problemen waarmee een circuit te kampen kan hebben werden duidelijk uitgelegd. Het jaar 2006 werd in vogelvlucht doorgenomen.
De rondleiding in het lokaal van de Veiligheid was in handen van Tony Eyckmans. Gezien de beperkte capaciteit van dit lokaal werden de mensen in kleine groepjes rondgeleid.
Na een groepsfoto op het podium werd gestart met de wandeling. Op een rustig tempo bereikten we de eerste werkzaamheden in de buurt van de Bianchibocht. Er waren al personen bij die aan het onderzoeken waren of ze deze niewe "curbstone" kunnen gebruiken voor een snellere tijd
In de eerste chicane werd stilgestaan bij alle werkzaamheden. Op dit punt werd duidelijk dat de eisen (en de werkwijze) van de FIA en de FIM sterk verschillen. Voor het publiek gaat dit een prachtige kijkplek worden, zonder last te hebben van de draad.
Heuveltje af en richting Villeneuve-chicane. De grindbak begint vorm te krijgen. Op die plek zijn er al heel wat grondwerkzaamheden verricht. Toekomstige toeschouwers kunnen dat stuk nu beter bekijken. Geen struiken meer en de toeschouwers staan hoger dan vroeger het geval was.
Van wandelen en vooral veel praten

krijgt een mens zin in warme Choco. In de wintertuin van Wheels stonden AJ en crew klaar om ons te voorzien van meerdere koppen choco. De consumptiebonnen (dank u, Hanne) hadden dan weliswaar een Nederlandse afmeting, de porties waren van Belgisch formaat
Terug naar de Villeneuve en op weg naar het medisch centrum. Eerst de werkzaamheden bekeken in de REA-bocht en daarna in groep door het medisch centrum waar de nodige uitleg werd gegeven.
De laatste etappe naar de Jacky Ickx-chicane waar de lay-out van de track niet veranderd maar al de rest wel. Pit-entry die compleet anders, grindbakken die het formaat Sahara krijgen

en de uitloopstrook aan de linkerkant een fors stuk groter wordt. Ook hier een vooruitgang voor het publiek. Staantribunes aan de rechterzijde van het circuit en de staanplaatsen aan de linkerkant (uitkomen chicane) blijven behouden.
Vlak voor 17.00 uur was de wandeling ten einde en lonkte de soep. Het moet een van de langzaamste rondjes ooit zijn geweest op het Circuit van Zolder maar wel een van de leerzaamste
Tijdens de soep kregen we dan ook nog een pak uitnodigingen voor de Belcar First Race in de handen gedrukt die uitgedeeld werden onder de aanwezigen.
Namens de Paddock wil ik Tony Eyckmans, Walter Goossens, AJ en crew bedanken voor de medewerking aan deze wandeling. Overigens ook een bedankje aan alle wandelaars voor de soepele medewerking. Het was voor een geslaagd evenement!