View Single Post
Old 08-04-2006, 22:00
Gulfie's Avatar
Gulfie Gulfie is offline
________

Impreza WRC 2001 Monte Carlo

Ben er dan toch eindelijk aan begonnen ... ik heb deze bouwdoos gekocht bij Sturmtiger tijdens de laatste meeting. Ik zou en moest deze hebben omdat ik ooit met Burns meegereden heb in deze auto. Ik heb me dus rotgezocht naar goede referentie foto's van het interieur en uiteindelijk heeft Juha me eraan geholpen ... waarvoor .

Het zal dus niet blijven bij het gewone bouwen ... het interieur zal uiterst gedetailleerd gaan worden en toen ik de foto's zag kwamen bepaalde herinneringen terug aan deze hemelse ervaring en aan die geweldige kerel die Richard wel was ... Deze versie zal geen showroom model worden maar washes en weathering zullen het model een meer realistische en gereden look geven. Ook zelf delen vervaardigen wordt dus de boodschap.

Het chassis heeft al de nodige aanpassingen ondergaan. De standaard zetelsteunen zijn verwijderd en vervangen door buizen zoals in de echte versie, enkele steunen verwijderd, ... De rolkooi is gemonteerd en natuurlijk ontdaan van alle bramen, de naden uitgeschuurd, ...

Als eerst heb ik de wielen gebouwd. Voor mij is dat gelijk met een boek, daar lees je ook de laatste bladzijde om te weten of het een goed boek is (heb ik van horen zeggen). De ventielen zijn natuurlijk een standaard toe te voegen accessoire ... maar als extra heb ik ook de balanceer loodjes gemonteerd en daarover de alu tape gesimuleerd.

Enkele foto's om jullie een eerste indruk te geven.
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	wielen.jpg
Views:	203
Size:	48.8 KB
ID:	1874   Click image for larger version

Name:	tunnel onder.jpg
Views:	95
Size:	31.8 KB
ID:	1875   Click image for larger version

Name:	LA met rolkooi.jpg
Views:	221
Size:	43.4 KB
ID:	1876   Click image for larger version

Name:	RV met rolkooi.jpg
Views:	61
Size:	55.0 KB
ID:	1877  

Last edited by Gulfie; 08-04-2006 at 22:08.
Reply With Quote