Bodem eindelijk klaar ...
Eindelijk nog eens iets kunnen doen wat zichtbaar is. De afgelopen dagen heb ik wat tijd gestoken in de koplampen. Decals er weer af, spiegels met Alclad opnieuw gedaan … en alles opnieuw bekleed met carbon decal. Ik was niet tevreden met het resultaat!
Eindelijk ook een referentiefoto gevonden van de onderzijde van de auto en wat blijkt … de achterste bodemplaat is NIET uit carbon fibre zoals ik dacht, maar het midden gedeelte uit alu en de zijstukken zijn kunststof platen.
De versie die Tamiya in de kit steekt ziet er wel leuk uit, maar is niet echt waarheidsgetrouw. Veel te vlak, te perfect van vorm, … en dat zijn de echte kunststof platen niet. Dus … enig scratchbuild werk drong zich weer op.
Het middenstuk in alu is apart alsook de zijstukken. Deze zijn uit kunststof vervaardigd, de nodige plooien aangebracht en gespoten. Ondertussen ook gewashed … en nu kan de matte vernis over de hele bodem van de auto.
Ik heb ook een plat vlak in de banden achteraan geschuurd. Het stoorde me verschrikkelijk dat met de wielvlucht van de auto achteraan de banden enkel op de middenflanken raakten … niet echt natuurgetrouw. Vermits de plaat waar de auto op komt te staan toch niet doorzichtig wordt zie je dus niet dat de banden geen profiel meer hebben op die plaats. Niet erg dus, alhoewel ik er toch aan denk om het profiel er terug in te snijden.