View Single Post
Old 03-05-2006, 10:55
Gulfie's Avatar
Gulfie Gulfie is offline
________

Nog meer modding ...

De onderzijde is klaar. De laag matte vernis heeft alles bedekt. Daarna nog een kleine wash op sommige plaatsen om vlokken modder te simuleren en extra details te accentueren.

Eerst was ik van plan om enkel de bestuurdersdeur open te maken … maar dat zou niet genoeg detail achteraan weergeven. De 4 deuren openen wilde ik ook niet, want ik wilde toch één ganse zijde weatheren, dus dan maar 2 deuren links open gemaakt.

De kit van Renaissance gebruiken is dus geen optie. Enkel de bestuurdersdeur zit hierin, en buiten de achterste hoedeplank kan ik toch niets gebruiken. Dus … de deuren worden ‘home made’, wat eigenlijk best meevalt.
De deurstijlen en openingen zijn veel meer werk. De grote lijnen zijn al klaar in kunststof, nu nog afwerken met plamuur, putty, … Scharnieren maken is ook nog een mooi werkje!
Doordat de deuren uitgesneden werden had ik plots een carrosserie die niks stevig meer was. Het gevaar bestaat er dan in dat wanneer je plamuurt alles eraf springt. Je hebt ook geen stevige structuur om te schuren en te passen. Dus de verstevigingssteunen onderaan gaan er weer uit wanneer de carrosserie klaar is, niet vroeger!
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	onderzijde klaar.jpg
Views:	155
Size:	56.8 KB
ID:	2078   Click image for larger version

Name:	Deuren.jpg
Views:	131
Size:	86.5 KB
ID:	2079   Click image for larger version

Name:	deurstijlen.jpg
Views:	153