Verder heb ik dan maar het interieur aangepakt (dat moet ook gedaan worden).
Dat werd al snel een desillusie. Van ver zagen de onderdelen er vrij goed uit. Geen probleem zou je denken. Als je ze dan probeert te passen, dan kom je tot de conclusie dat ze nog met geen straat passen. Er is werkelijk niks dat past. Het is om horendul van te worden.
Op bijgaande foto's kan je zien dat ik allerhande truken heb moeten uithalen om er toch iets toonbaar van te maken. Rondom moest er worden opgevuld om de kieren en gaten tussen die "kraag" rond het interieur en de carosserie op te vullen. Daarbij paste die kraag ook langs geen kanten rond de kuip. Het onderdeel is werkelijk zo krom als een zeis. Ik heb geprobeerd om het te verwarmen en recht te trekken, maar de plastic is veel te dik zodat ik het niet kon vervormen. Als ik het verder zou moeten verwarmen tot het zou meegeven, had ik schrik om het helemaal te vervormen. Dus dat heb ik dan maar gelaten.
Ik heb dan langs beide zijden van de "hoedenplank" een stukje koperdraad bevestigd dat met een goei klad putty aan de onderzijde werd vast gezet. De kraag wordt dus rond die stukjes ijzerdraad geplooid, zodat die wordt geforceerd om op zijn plaats te blijven zitten.
Dat betekent nog niet dat de kier tussen de hoedenplank en de achterkant van de kraag is weggewerkt. En dat de kieren tussen de bovenkant van die kraag en de binnenkant van de carosserie er niet meer zijn. Maar om te weten in hoeverre ik die mag opvullen met putty, moet ik er eerst voor zorgen dat de raamlijsten mooi passen. En dat is ook niet evident wegens krom.
Allee, we zijn er nog niet.
Als je goesting hebt om aan deze kit te beginnen: ik heb er zo nog ene liggen. Maar je bent wel gewaarschuwd.