View Single Post
Old 28-05-2006, 13:56
Dominique's Avatar
Dominique Dominique is offline
Frecking Nuts ...

Ik heb ook nog wat zitten spelen met de voorbumper. Vermits ik toch niet verder kon aan het chassis, en ik moest wachten tot een aantal dingen droog waren aan het interieur (putty vooral) heb ik de voorbumper eens aan een inspectie onderworpen.
Die zag er bij nader inzien ook niet zo properkes uit. Veel flash, krassen en onregelmatigheden. Die moest dus worden bijgewerkt.
Ik heb dan het grootste deel van het onderdeel met schuurpapier nr. 400 bewerkt. Daarna met 800, 1600, 3600 en 4000 wat glad geschuurd.
OK zou je zeggen, maar dat betekent dat je zo goed als geen chroom meer op je onderdeel hebt. Juist!
Onderdompelen in bleekwater dan maar. Op laten we zeggen 10 minuten (Sennake !!) was dit ontdaan van alle chroom, zodat ik nu een mooi en proper onderdeel had. Ik heb er dan 2 lagen Alclad Black Base op gespoten in dunne laagjes met ongeveer 24 uren tussen de beide lagen. Die Alclad Black Base is eigenlijk een gewone zwarte enamel. Gebruik voor de hoogglanzen van Alclad ALTIJD een zwarte enamel als onderlaag. Na inspectie van die onderlaag nog even bijgewerkt met een nr 4000 polish pad van Micromesh en dan een laatste laag zwarte enamel erover.
Laten drogen gedurende 48 uren. Het onderdeel is nu klaar voor de chroom laag. Nu ja, "laag" is een understatement. Het werden 9 (negen !) flinterdunne laagjes die ik heb aangebracht met een tussenpauze van 1 à 2 minuten tussen iedere laag. De verleiding om een dikkere laag te spuiten is dikwijls groot, maar houd je in. Het resultaat is beter met meer dunne lagen dan met minder dikke lagen.
Het resultaat zie je in de attachments.
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	178.jpg
Views:	288
Size:	135.5 KB
ID:	2239   Click image for larger version

Name:	179.jpg
Views:	276
Size:	139.5 KB
ID:	2240   Click image for larger version

Name:	180.jpg