We zijn terug aan de tafel gaan zitten, voor een rasechte klassieker dit keer. Dit tuig wordt beschouwd als de eerste échte auto in de geschiedenis: op een stevige en stabiele basis (4 wielen) en aangedreven door een motor met interne verbranding.
Als je iets meer wil weten over de Motorkutsche zelf, dan verwijs ik graag naar de thread met de kitbespreking (
dit is de link).
Ondanks het lage aantal onderdelen in de kit gaat de bouw van het model niet echt vanzelf. Zoals al werd aangegeven in de kitbespreking is er veel werk aan de verschillende onderdelen. De eerste 2 foto's geven een idee van de koets op zich. Die heeft al 2 lagen pimer gehad (en 2 bladen schuurpapier er op versleten).
De derde foto laat de onderdelen zien die de "stuurinrichting" gaat vormen (of moeten we hier de "bok" zeggen?). Ook die onderdelen zijn al grondig gekuist en hebben al wat primer gehad.
De 4e en 5e foto toont de rem. Dit onderdeel heeft nog geen primer gehad, maar het geeft wel een idee van het lapwerk dat nodig was om de sink marks weg te werken. En dit onderdeel is geen uitzondering. Je moet ze allemaal zo behandelen.