Ik krijg hier net de bevestiging binnen dat Bert Longin het rode licht heeft genegeerd bij het verlaten van de pitlane. In totaal namen er 37 wagens (32 'vaste' wagens, 5 in de Guest Klasse) deel aan deze eerste kwalificatie, waaronder maar liefst 24 Porsches. Van de 37 wagens werden er 33 geklasseerd.
- de tijden van de GLPK Corvette werden dus nietig verklaard wegens bovenvermelde reden.
- de JMT Porsche #17 bleek niet conform te zijn met het technisch reglement en ook van deze wagen werden de tijden geschrapt.
- de AD Sport Porsche #8 van Wauters-Schreurs en de Rudolph Viper #28 hebben de eerste kwalificatie aangevat, maar kenden al vrij snel problemen, waardoor ze niet de 130% kwalificatienorm haalden.
Laten we voor elk van deze teams maar hopen dat het morgenochtend niet regent, zoniet zullen ze geen behoorlijke chrono meer kunnen klokken en bijgevolg vrij ver achteraan het deelnemersveld moeten starten.
Enkele opmerkelijke vaststellingen:
- Val Hillebrand heeft er eens goed de pees op gelegd (op de Stealth B6)
- Stef Van Campenhoudt deed hetzelfde op de Porsche Supercup van NGT Racing
- Het duo Penders/Lamot was tijdens deze kwalificatie meer dan drie seconden sneller dan hun belagers voor het kampioenschap in klasse 2, met op kop de BMW van Severich/Josten. De allersnelste tijd in deze klasse ging echter naar de Mosler MT900R van Kenis/De Keersmaecker.
- In Klasse 3 is de Ultima GTR van Derdaele/Verhoeven een dikke vier seconden sneller dan de Porsche van Haane/Meert. Laatstgenoemden moeten blijkbaar nog wat wennen aan hun 'nieuwe' wagen.
- Geen Daikin BMW te bespeuren in de uitslagen...
|