View Single Post
Old 23-11-2006, 21:37
Gulfie's Avatar
Gulfie Gulfie is offline
________

The story continues ...

Ik heb lang getwijfeld over hoe bepaalde problemen oplossen ... en uiteindelijk heb ik nog geen sluitend plan. Een onafgewerkt model opzij zetten is slecht. Het durft te verdwijnen in de doos, de doos in de stockpile, de stockpile op zolder ... en uiteindelijk raakt het niet af.

Ik ben dus opnieuw aan deze scooby begonnen (nadat een andere afgewerkt was in de category gedoopt door Huudo 'What if ...') en hij zal en moet klaar zijn tegen de volgende beurs in Nieuwegijn. Ik hoop hiermee zilver te halen, maar misschien is dat wat hoog gegrepen voor een eerste deelname.

Anyway ... genoeg gezeverd. Model bespreken.

De deuren zijn ondertussen afgewerkt. De deurpanelen werden uit de zijbekleding gesneden en op de deuren geplaatst met afstandsbusjes. Vervolgens wat plamuur, schuren, plamuur, schuren, plamuur ... totdat de vorm in orde was.
Kleine scharnieren gemaakt uit 0,75mm alu met messing busjes en deze op de deuren ingewerkt en vastgekleefd. De bedoeling is niet dat de deuren open en dicht gaan maar dat ze open blijven. De scharnieren zullen het geheel een realistischere indruk geven. Deuren kleven met een speelt waardoor je heenkijkt lijkt op niks!

Aan de binnenzijde van de reeds gevormde stijlen op de carrosserie heb ik een dunne laag plastic gezet die de boord moet vormen voor de deurrubbers. De spleet is uitgeplamuurd met witte putty en daarna bijgeschuurd. De eerste laag primer liet nog aanwezige fouten naar boven komen en deze zijn nu ook weggewerkt.

De rolkooi staat ook op het chassis. De bekabeling kan nu definitief afgewerkt worden en de zetels op hun plaats. Hierna volgt het werk dat ik haat ... gordels maken. Ik zoek trouwens nog een blad lood van 0,2mm, dus als iemand dit nog op overschot heeft ....

Volgende stappen zijn de body in primer zetten (en fouten wegwerken), de zetels, gordels, ... mogen er ook al in.
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	Deuren v+a scaled.JPG
Views:	31
Size:	62.2 KB
ID:	3517   Click image for larger version

Name:	Deuropening afgewerkt scaled.JPG
Views:	37
Size:	155.9 KB
ID:	3518   Click image for larger version

Name:	Deuropening met scharnieren scaled.JPG
Views:	695