De koets is nu gestript. ik heb nieuwe remolie (dot3 deze keer, geen dotcom

) gekocht. Dat schijnt te werken als een fluitje van een cent. Ik moet me dus aansluiten bij collega HHugo: nieuw of gebruikt speelt precies weinig film, als het maar dot3 is. Die is blijkbaar een stuk agressiever dan dot4 als het op het decaperen van verf aankomt.
Maar goed: ik heb alles nog eens onderworpen aan een volledige checkup. Je moet na zo een oliebad toch wel wat voorzichtig zijn en je putty controleren, want blijkbaar begon hier en daar toch wat schade zichtbaar te worden. Waarschijnlijk heeft die chemische reactie van de remolie op mijn putty toch wat effect gehad.
Alles werd dan opnieuw bijgeplamuurd, en het resultaat zie je in foto's 1 en 2.
Dan heb ik de radiator onder handen genomen. Zoals je kan zien in de kitbespreking (die vind je
hier) is de radiator met alle koelbuisjes in 1 stuk gegoten. Ten eerste was het onderdeel niet mooi, en ten tweede was het veel te dik gegoten. Ik heb nog getracht om het plastiek tussen de koelribbels weg te schrapen, maar dat kwam niet goed.
Ik heb dan onze collega bouwer HHugo aangesproken, en hij was zo vriendelijk mij een onderdeeltje met die 48 koelbuisjes te etsen.
Het binnenwerk van die radiator heb ik dan weggesneden, en dan krijg je zoiets als in foto 3.
Je zou zeggen: "probleem radiator opgelost". Nee, niet helemaal. Want om het onderdeel te bevestigen aan de koets had Minicraft een extra onderdeeltje voorzien dat aan de achterkant van de radiator moest worden bevestigd en tegen de achterkant van de koets in een sleuf kon rusten. Dat was nu niet meer mogelijk vermits ik nu een onderdeel had dat half doorzichtig was, en ten tweede zou dat nu accuraat zijn tegenover het 1:1 model.
Ik heb dus de kader bevestigd zoals dat op het origineel zat: langs de bovenzijde alleen, met een versteviging van putty langs boven en beneden (foto's 4 en 5).