Zetels en ... gordels
Iets wat altijd in het oog springt en dus perfect moet zijn. De zetels en gordels vormen altijd een 'eyecatcher' op een super detailed model.
De zetels zijn mat zwart gesporen, de achterzijde van de kuip met CF decal bekleed en getint met smoke. Volgende stap zijn dan de gordels. Een werk dat ik voordien haate maar sinds dit model ben gaan apprecieren. De gordel sets van Eduard zijn eindelijk eens uit het goede hout genseden. De PE sets van Tamiya en consoorten vind ik maar niks. De buckles zijn niet dik genoeg en hebben geen profiel, de gordels zelf trekken op geen knijt, ...
Het enige dat ik van de Eduard kit gebruik zijn de bluckles. De gordels zelf maak ik uit dun lood. Moeilijk te vinden als je geen wijnkelder hebt met ouwe (en waarschijnlijk dure) wijnflessen. Ik had nog een beetje liggen maar daar kon ik maar 1 zetel me afwerken. BS Models heeft ons weer uit de problemen geholpen en wat 'extra' lood bezorgd (bedankt Bart).
De mousse beschermhoezen die rond de gordel zitten om ze minder te laten 'snijden' zijn gemaakt van een afgepeld Cleanex doekje dat gekleefd werd op dubbelzijdige tape. Door dit 2 maal over de gordel te kleven (de eerste keer kleiner dan de tweede) krijg je een mooi dik en rond geheel dat aan de zijkanden mooi bol staat.
Ook de stekker voor de intercom werd op de gordels bevestigd ... als de zetel eenmaal in de auto staat zal de bedrading verder afgewerkt worden.
Last edited by Gulfie; 17-12-2006 at 14:20.
|