View Single Post
Old 23-12-2006, 16:10
Nismo's Avatar
Nismo Nismo is offline
Frieten, hmmmm, lekker

Nissan R30 Skyline RS-C

Omdat het decallen van mijne Calsonic-Skyline wat tegenviel (decal beschadigd) heb ik hem voorlopig aan de kant geschoven om verder onheil te voorkomen. Ondertussen zijn de vervang-decals al in mijn bezit. (bedankt Flame)

Daarom heb ik deze fujimi-kit van een Nissan R30 Skyline RS-C er maar bij genomen. Een zeer eenvoudige kit met weinig onderdelen.(1)

Er is al wat aan gewerkt omdat ik al een idee had in welke richting dit model zou moeten evolueren. Ik had nog een stel brede Watanabe's liggen die ooit verkeerd waren besteld. (brede besteld ipv gewone) De achterbanden zijn dan een flink stuk breder dan de voorste. In deze eenvoudige kit zitten ook een 2-tal voor- en kofferspoilers.
Ik ga voor de agressieve look. Daarmee bedoel ik dat de grotere spoilers ga plaatsen en ook een wielkapverbreding ga proberen toe te passen. De styrene plaatjes zijn al gesneden en staan nu op een fotorolletje vastgemaakt om de ronde vorm te krijgen. (2)

Op de vorige foto staan de wielen er nog los onder. Vandaag heb ik er werk van gemaakt om de wielen mooi op hun plaats te krijgen alsook de uiteindelijke hoogte van de wagen bepaalt. De origineele voorwielophanging ,die eerst wou gebruiken, verdwijnt. Een hol buisje waardoor precies een metalen asje gaat dient nu als wielophanging, zowel aande voor- als aan de achterkant. Later worden daar nog de remschijven op gemonteerd en dan valt het minder op. (3+4)
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	Nissan R30 Skyline RS-C  01.JPG
Views:	47
Size:	57.9 KB
ID:	4242   Click image for larger version

Name:	Nissan R30 Skyline RS-C  02.JPG
Views:	60
Size:	39.1 KB
ID:	4243   Click image for larger version

Name:	Nissan R30 Skyline RS-C  03.JPG
Views:	31
Size:	31.5 KB
ID:	4244   Click image for larger version

Name:	Nissan R30 Skyline RS-C  04.JPG
Views:	21
Size:	27.2 KB
ID:	4245  

When people rob banks, they go to jail
When banks rob people, they get a bonus.
Reply With Quote