Iedereen kent deze kerel wel en ik heb zijn naam al enkele keren op het forum horen vallen, maar ik moet toegeven dat ik hem een handje geholpen heb deze keer.
Ik was bezig de clipsen voor de motorkap te monteren. De PE delen van Studio 27 hebben geen gaatjes waardoor de bodypen gaat (een deel van een naald voor deze toepassing) dus had ik die op voorhand al geboord met 0.5mm. Eens op de wagen gemonteerd bleek de naald niet diep genoeg weg te zinken in het PE deel dus ik moest opboren naar 0.65mm. Ik probeerde dit te doen terwijl het deel nog op de auto gekleefd was om de lak niet te beschadigden bij het losnemen.
Tijdens het boren komt echter het PE deel los en eens als zo'n PE deel begint mee te draaien werkt het als een mes ...
Resultaat ... niet alleen de lak volledig weg over een diameter van 5mm (dus veel groter als de clips zelf) maar ook de plastic beschadigd.
Ik ben toen even moeten gaan wandelen ... ne mens wil per slot van rekening 2006 beter afsluiten dan dit! Na enkele minuten het probleem te bekijken en over oplossingen te denken heb ik besloten om spot repair te doen. Ik vond dit ook meteen de gelegenheid om hierover een korte tutorial te schrijven en heb hem geplaatst in de 'algemeen en vraagbaak' sectie waar ook meer foto's bijstaan.
Ondertussen is alles hersteld en staat alles te drogen, maar dat betekent natuurlijk dat ik ook weer 2 weken niets meer kan doen totdat de vernis weer uitgehard is. Tijd dus om ondertussen iets anders te beginnen.
De bijgaande foto's tonen voor en na ...