View Single Post
Old 02-01-2007, 15:57
Gulfie's Avatar
Gulfie Gulfie is offline
________

Porsche 906LH - 1/43 (Vroom)

Ik heb mijn oude passie nog eens bovengehaald ... Porsche's bouwen op 1/43.

Deze kit zal gebouwd worden in een witte uitvoering, dus niet de race versie zoals deze in de kit zit. Ik probeer van ieder Porsche model dat officieel door de fabriek gebruikt is een model te hebben. De race wagens altijd in het wit, de personen wagens altijd in het zilver. Hiermee probeer ik het volume van een Porsche historiek een beetje te beperken.

De kit is ontdaan van de weinige braam die er was. De 'metalen' riemen die de benzine tanks aan de zijkant vasthouden zijn verwijderd omdat ze opnieuw in metaal gemaakt zullen worden als de tanks met BMF bekleed zijn.

Om het interieur wat meer leven te geven zal de liner deur opengewerkt worden. Dit betekent dat de deur verwijderd wordt, de deurstijlen aangepast en dan moet er een nieuwe deur gemaakt worden, omdat het bestaande model uit resin te dik is. De deur afvrezen tot op de juiste dikte zou ze te breekbaar maken uit resin, dus de nieuwe versie zal uit alu of messing sheet gemaakt worden.

Het eerst plamuur werk is achter de rug ... Na het dry fitten bleek alles goed te passen en juist op z'n plaats te zitten. Geen noemenwaardige problemen dus.
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	906 vroom resised.JPG
Views:	112
Size:	73.0 KB
ID:	4449