Om maar te zwijgen van de Nürburgring taxi :-).
Ach weet je wat een carroserie is maar een carosserie! Ze kunnen op het chassis van een M3 GTR ook een carroserie zetten van een M6 en het wordt plots out of the blue een GT.
Kijk naar de
prodrive P2 dat is een opgevoerde Subaru Impreza WRX STI( Een Touring car volgens het Belcar reglement) met een body ontworpen door dezelfde man die de McLaren F1 ontwierp and thats it toch wordt die gezien als een GT.
Dus de conclusie is: het verschil tussen een van een Sedan afgeleide coupé en een "echte" coupé zoals een Porsche ligt puur in het koetswerk.
Als dat de enige reden is waarom een BMW GTR V8 niet in de Belcar mag deelnemen (in de GT klasse) dan weet ik het ook niet meer.
Om nog extremer te gaan, en even in te gaan op die "taxi-vergelijking". Als je dat een reden vind om een M3 GTR (gewone M3's moeten in touring... volgens mij) in touring te zetten, dan moet een Maserati Quattro porte met een V12 (moesten ze die ooit een race uitvoering geven) ook in een Touring klasse... dan wordt het pas helemaal absurd!
PS:Volgens mij kun je zelfs een BMW GTR klasseren onder volbloed coupé omdat die volgens mij niet veel koetswerk panelen deelt met een gewone 3 series!