View Single Post
Old 22-01-2007, 17:06
DDRT_Fred's Avatar
DDRT_Fred DDRT_Fred is offline
De Paddock Rookie

"Dus die Golf GTI is volgens jouw ook een rasechte GT wagen vanwege zijn naam ?!?"

Absoluut niet, ik had het niet alleen over de naam van het desbetreffende voertuig, maar vooral over de intentie van de constructeur. De Golf GTI heeft de intentie om een sportieve hatchback te zijn, geen GT.

"Dus is een Mercedes CLK GTR zoals een paar pagina's eerder vertoond ook een touring . QUOTE=DDRT_Fred

Nee, een rasechte GT !!"

De CLK niet? Hij deelt, net zoals de M3 GTR geen koetswerk delen met de productiebroertjes, alleen net iets extremer.

"En met jouw besluit zeg je, dat als je een, body van een M6 op het chassis van een M3 GTR zet(zelfde motor en al). dat die "touring" opeens een GT wordt. QUOTE=DDRT_Fred

Nee, dan heb je een bouwpakket, die niet fabrieksmatig ontstaan is, hiervoor zou je bij de desbetreffende organisatie homologatie moeten aanvragen."

Ik dacht nochthans dat dat de bedoeling was van BMW om zo hun M6 GTR te evolueren. Maar daar is niet van in huis gekomen nadat ze beslisten om meer geld in F1 te stoppen.

Wat de DTM betreft ben ik inderdaad in de fout gegaan, en jou antwoord heeft me ook wat bij geleerd
Maar ik heb de ultieme bevestiging gevonden dat de achterliggen de productie niet te maken heeft met het al dan niet GT zijn of niet. Er is een wagen, die zich in exact de zelfde situatie bevindt als de BMW M3 GTR. Hij is lichtjes afgeleid van een reeds bestaande gezins wagen en er bestaan touring cars van. Maar toch is de wagen is kestie een ras echte GT, en is hij ook opgebouwd met de de volle intentie een GT te zijn. Ik heb het namelijk over de Seat Toledo GT. Voor degene die zich deze wagen niet herinneren een foto

http://www.vwvortex.com

Niemand (dat ik me herriner) heeft ooit een gelijk aardige discussie gevormd rond het feit dat dit een touring car moest zijn of niet.

Met de skyline erbij geeft dit twee harde argumenten de M3 GTR als een GT kan worden beschouwd, ongeacht achterliggende productie modellen.

Last edited by DDRT_Fred; 22-01-2007 at 17:08.
Reply With Quote