View Single Post
Old 18-02-2007, 15:04
Dominique's Avatar
Dominique Dominique is offline
Frecking Nuts ...

Dan het grootste onderdeel van de kit: de ijsbak.
Aan de binnenkant van de bak heb ik mat aluminium folie aangebracht. Eerst dacht ik een insert te maken van aluminium plaat van 0,2 mm maar dat zou ten eerste veel meer werk zijn, en ten tweede zou het materiaal nog veel te dik zijn. Daarom heb ik BMF genomen. Dat druist een beetje in tegen mijn eigen principe om geen BMF te gebruiken voor grotere oppervlakken, maar aangezien het hier gaat om redelijk vlakke stukken en dat die stukken een beetje gebruiksschade mogen vertonen moest die BMF niet perfect egaal en glad liggen. Dat komt dus goed.
Je ziet aan de zijkant waarschijnlijk nog een stuk dat heel slecht werd opgevuld, en dat de BMF dus helemaal niet mooi zit, don't worry. Dat waren gaten in het onderdeel. Die gaten hoeven daar helemaal niet te zijn. Dus mochten ze dicht. Maar vermits die zullen worden gecaoufleerd met potten voor de ijscreem en dozen voor de lollies heb ik niet aangedrongen om er veel werk in te steken. Achteraf zie je hier niks meer van.

Toch ook met dit onderdeel nog enkele kleine probleempjes: aan de decal op voorzijde heb ik "vuile randjes". Die zaten er niet toen ik begon met het aanbrengen van de vernis B501 (Gunze). Na de eerste laag vernis begonnen die op te steken. Ik heb nog niet eerder zoiets aan de hand gehad. Iemand een idee wat dit veroorzaakt?
Ik heb ook nog enkele kleine puntjes waar nog een beetje aandacht aan moet worden geschonken. Vooral aan de wielkas links moet nog wat worden gecorrigeerd.
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	DSC01966.JPG
Views:	215
Size:	46.6 KB
ID:	5024   Click image for larger version

Name:	DSC01967.JPG
Views:	203
Size:	46.3 KB
ID:	5025   Click image for larger version

Name:	DSC01964.JPG
Views:	211