View Single Post
Old 03-03-2007, 13:02
Loeten's Avatar
Loeten Loeten is offline
Cars-addict

Quote:
Originally Posted by Sennake View Post
Totaal fout. Je hebt gewoon geluk gehad. Geloof me, ik heb al heel veel miserie gehad met het sealen van decals met Tamiya vernis. Enfin, je MOET me niet geloven hoor, maar kom achteraf dan niet vertellen dat ik je niet gewaarschuwd heb eh.

In elk geval, ik weet ook één ding 100% zeker. Dat is dat Tamiya vernis totaal onbetrouwbaar is bij het sealen van decals. En dat is toch een iets andere conclusie dan die van jou...
Beginnersgeluk dan maar? Hihi... Ik hou je raad zeker in mijn achterhoofd hoor. Misschien lag het eraan dat ik eerst de decals gesealed had met Microscale Decal Liquid?? Ik had wel een behoorlijk natte laag op de decals gespoten hoor. En als ik me goed herinner had ik in het begin van dit topi al eens geëxperimenteerd met Tamiya vernis en Gunze vernis en ook toen klikte het het best met Tamiya. Het kan natuurlijk aan het soort decalvel liggen ook he?? Ik gebruik (voorlopig nog) AIRCOLOR ACT TECHNIC. Op dat vel verwijzen ze nochtans naar MR Hobby (Gunze) om te sealen...

Anyway... De pot gaat te water tot ze breekt. Dus voorlopig blijf ik even hiermee verder doen. De kans is groot dat het ooit eens mislukt, maar tegen dan is die bus Tamiya misschien leeg. En ik heb het er wel voor over... Denk ik...

Het belangrijkste is dat ik weer eens iets heb bijgeleerd. Soms moet je het eens echt ondervinden. Dus dat je niet waarschuwde vind ik absoluut niet erg. Nu heb ik de "leuke" effecten eens gezien en dan kom je dat geen tweede keer meer tegen. Zo een beetje als leren auto rijden en steeds controleren dat je wagen in neutraal staat bij het starten. Ooit deed ik dat niet en knalde ik de garage binnen. Terwijl de poort netjes dicht was...

Bedankt voor je raad ! Als iemand hier iets rond vraag, dan kan ik uitgebreide info geven.
Reply With Quote