View Single Post
Old 12-06-2007, 21:27
Bart.Vandecavey's Avatar
Bart.Vandecavey Bart.Vandecavey is offline
De Paddock Enthousiast

Quote:
Originally Posted by Mark View Post
40 minuten achter de SC? Ik kan werkelijk niet 1 voordeel bedenken waarom dat beter is dan de race voortijdig te stoppen. Achteraf praten is uiteraard makkelijk, maar daarom ben ik dan ook maar een simpele ziel achter draad

Anders gezegd, ik zou weleens een goede (officiële?) onderbouwing zien waarom de oplossing van 40 minuten SC-car de beste oplossing was!

Ze hadden op zijn minst kunnen onderbreken met een code rood. Op dat moment had men alsnog kunnen inschatten of een herstart voor een bepaalde tijdsduur mogelijk zou zijn geweest gezien het tijdschema van die dag.

Mijn (eigenwijs) inziens zijn de teksten in het SRO meer dan voldoende om tijdens extreme weersomstandigheden de wedstrijd af te vlaggen c.q. te onderbreken met een code rood. Zoniet, dan zorgen ze er maar voor dat zo'n artikeltje erin komt voor 2008
De 12 uur is normaal kunnen starten en zoveel later was dat niet. Het kon zijn dat de safetycar de piste nog zou verlaten, het was niet constant dat het water in beekjes over het circuit vloeide...