Zojuist de beelden gezien op Pitstop, ik mag er toch vanuit gaan dat Baert een objectief verslag heeft gegeven? Aan de hand daarvan mjn opmerkingen omtrent deze schandalig verlopen wedstrijd!
Met enige verbazing zag ik dat er een rode vlag was in het begin van de wedstrijd rondom de actie van Kevin Leest. Daar lees ik NIETS van terug in de officiele persbabbel. Zowel niet in de FR-bronversie als de vertaalde NL-versie.
Dat een coureur of een team af en toe een iets te mooi voorgestelde persreutel wereldkundig maakt kan ik nog begrijpen. Maar een organisator? Dan ben je bij mij aan het verkeerde adres. Mij als liefhebber, pur sang, foutief informeren? Dan heb je wel lef!
Geen probleem. Wij, de liefhebbers, zullen gepast reageren

Denk dat ik Belcar Midsummer Race maar eens ga bezoeken. Kan ik de feiten controleren met de persbabbel, o wee als ik een verschil constateer
Afgaande op beelden was het echt onverantwoord om die wedstrijd, zelfs onder SC, te laten doorgaan. Zie de passage van de RfB AM DBRS9 op Les Combes. Gewoon afvlaggen! Heb eens ballen aan je lijf.
Wel leuk om te zien dat Marchal tijdens de wissel op een droog doekje stond om in te stappen. Mooi idee, je zult maar met natte voetzolen van de rem schieten

Alleen, leg dat doekje iets korter bij de wagen, of leg een rode loper uit........nu moest Marchal alsnog twee passen op het natte asfalt maken. Tom vd Plas was de zo te zien de enige die zijn Viper aan de kant zette tijdens de wolkbreuk, een lintje voor die kerel ! Die durft/doet dat gewoon. Had SRO / Koersdirectie een voorbeeld aan kunnen nemen.
O ja, volgens mij was het afvlaggen van de wedstrijd
NIET reglementair!! Jaja, ook dat ging niet goed. Als een SC de pits ingaat is het gebruikelijk dat de SC de laatste ronde met gedoofde gele lichten deze ronde aflegt. Of er word ergens een punt gekozen op de baan waar in de laatste SC-ronde de lichten uitgaan. Zodat iedereen weet dat bij de volgende passage van de finish de wedstrijd weer op gang is geschoten.
Wat zien we bij de Belcar? De gele lampen flikkeren er mooi op los, duikt 20 meter voor de finish met flikkerende gele lampen de pits in zodat de teams een laatse sprintje van 20 meter hebben voordat iemand met het zwart/wit begint te zwaaien.
Zelfs bij de Indy 500 gaan de mannen onder SC over de welbekende brickyard. Heeft iemand daar commentaar op? Niemand!
Edit:
Hartslag: ok
Bloeddruk: ok
Ontspannnigsfactor na een dag hard werken: zwaar ok