Terug van een lange dag Zolder, met gemengde gevoelens. Positief? Negatief? Ja, er is spanning in de wedstrijd om de kop. Hebben we, eerlijk gezegd, jarenlang niet meer gehad. Een pluspunt, hoe dan ook! De 228 reed in de avond enkele uren aan de kop.

Mijn sympathie gaat uit naar die wagen. Zou toch prachtig zijn als zo'n oude ordinaire GT1-barrel gaat lopen met de pot
De GT3's zorgen er iig voor dat de kop kort bij elkaar blijft. Leuk, aardig maar toch mis ik zout en peper in deze wedstrijd. Wat? Kan het moeilijk omschrijven, kijk gewoon eens naar deze deelnemerslijst uit 2001:
http://www.racingsportscars.com/phot...-26-photo.html
Eigenlijk zie je nu alleen nog maar gelikte en goed geprepareerde wagens voorbij komen. De oude barrels, de in elkaar geflanste wages, het klein leed van bepaalde deelnemers. Tis nu allemaal zo steriel geworden.......
Mis ik het geklungel? Het amateurisme? Mis ik Jan (iets meer dan) Modaal achter het stuur? Ach, ik heb weer zo'n nostalgische bui:
"Vroeger was alles beter" (En dat is meestal ook zo
)
Toch hebben we voor deze wedstrijd een fraai staaltje amateurisme gezien. Reglementswijzigingen van een derglijk belangrijke wedstrijd op de dag van de eerste trainingen? Schijnt te kunnen. Marc Goossens was vandaag keihard in zijn bewoordingen over een dergelijke actie in Het Belang van Limburg. Wie ben ik om Goossens tegen te spreken? Helemaal niemand

En de rest van het gepeupel op en rond het circuit of op de diverse fora ook niet......