En voila, even de Prelude erbij gehaald om eens een projectje tussendoor te doen. Super detailing vreet energie, dus even een "simpel" dingetje in elkaar zetten. Kwestie dat er nog eens wat afgeraakt...
Het gaat dus over deze kit. Gekocht op ebay voor een heel faire prijs en ook nog redelijk makkelijk verkijgbaar. Het leuke aan deze kit is dat hij ook met de besturing aan de linkerkant kan gebouwd worden. Er zitten immers 2 verschillende dashboards in.
Ik ben met de kas begonnen. Standaard procedure. Naden wegschuren en een eerste keer de paneellijnen inkrassen, dan in Tamiya grondverf gezet. Daarna weer opschuren en de lijnen verder uitkrassen. Doordat de grondverf er nu opzit, krijg je ook een veel beter zicht op de diepte van je krassen en dat is dus een voordeel. Verder heb ik besloten om het open dak eruit te halen. De kit wordt geleverd met het dak dicht, maar binnenin zijn er wel snijlijnen voorzien.
Excuus voor de foto's, maar rood op een witte achtergrond lustte de sensor precies niet en ik heb niet de tijd genomen om de juiste settings te vinden.
To spuitbus or not to spuitbus... - Zero Paints.
Ik was van plan om deze auto in "Cassis Red" te gaan spuiten, dus de originele Honda kleur. Dus een bus autolak Motip in huis gehaald. Maar het lezen van Sennake's maleuren met de gele Ferrari, vergde wat nader onderzoek. Blijkt dat het soort plastiek van de Prelude sterk overeenkomt kwa samenstelling (op het zicht en gevoel) met de Ferrari. Dat van die ezel indachtig, dus maar op zoek naar een alternatief. Ook hier kwam Zero Paints op de radar te voorschijn. Immers, als je de juiste fabriekscode kent, mengen ze de kleur voor jou. Ideaal! Zo gezegd, zo gedaan, dus een potje Cassis Red, staat nu op de werkbank. Het ruikt hetzelfde als de Motip en de kleur komt verdacht dicht in de buurt. Dat beloofd.
Zoals gezegd, we zijn weer vertrokken.