View Single Post
Old 10-10-2007, 09:01
Guido's Avatar
Guido Guido is offline
De Paddock Fanatic

Quote:
Originally Posted by Gulfie View Post
Bon ... snapt ge nu waarom ik al jaren met auto producten spuit? Uw verhaal over moeilijk toegangkelijk klopt gedeeltelijk, maar ... voor deze kwaliteit rij ik graag naar de carrosier (Zero paints was mij onbekend).
Thanks voor de opmerkingen, maar onthoudt wel dat ik al meer dan 10 jaar van dichtbij of veraf met autolakken ben bezig geweest. Dat van diene carrossier is natuurlijk in theorie allemaal zeer mooi, maar de praktijk was anders bij mij. Dat vertel ik nog wel eens in detail hoe dat ging. Belangrijk is, is dat er nu een goed alternatief lijkt te bestaan - waardoor alle hindernissen voor regelmatig "autolak" gebruik van de baan zijn.

Quote:
Originally Posted by Gulfie View Post
Eén vraag echter ... je zet eerst een grondlaag en dan nog eens primer? Hoe kome? Waarom?
Het verhaal begon met een Motip spuitbus. Dan Sennakes plastic problemen op een gelijksoortige plastic. Toen Sennake dat voorkreeg stond de Prelude al in Tamiya Primer met de bedoeling om later Motip kleur te krijgen. Daarna is het plan gewijzigd en kwam Zero Paints op de proppen. Wat hier in enkele dagen de revue is gepasseerd, heeft zich afgespeeld over enkele weken tot een maand.

En zoals al eerder gezegd. Ik schuur eerst de naden weg, zet dan een eerste primer(grond)laag en ga dan opnieuw aan de slag met schuren en uitkrassen. Zeker bij het uitkrassen is de aanwezigheid van een grondlaag erg hulpvol omdat je beter de dieptes kan zien.

En zoals elders al aangehaald. De Zero Paints heb ik gekocht, niet omdat ze hot zijn - ge weet wel, ik heb ze maar ik gebruik ze niet - wel omdat ik op zoek was naar een alternatief voor iets wat "brol" is. Brol tussen aanhalingstekens omdat het niet noodzakelijk brol is, maar mij al veel te veel kopzorgen heeft bezorgd voor iets wat eigenlijk plezant zou moeten zijn. Wellicht ook omdat ik dat verleden van airbrush met mij meedraag. Laat ik zeggen "airbrush"-gepreconditioneerd...

Reply With Quote