View Single Post
Old 14-10-2007, 16:35
Guido's Avatar
Guido Guido is offline
De Paddock Fanatic

Volgende update.

De pijnlijke foutjes zijn ondertussen weggewerkt met 2 componenten epoxy putty van Tamiya. Ondanks dat het ietwat moeilijk is om ermee te werken, verkies ik, voor dit soort van werktjes, deze putty boven de normale Tamiya, Gunze of Milliput. Eens droog is ie zo hard als een steen en tijdens het drogingsproces kan je nog altijd wijzigingen aanbrengen. Enfin, ik ben aan de het spuiten van de kleur begonnen. En zoals verwacht ging dat prima.

Het enige probleem dat zich voordeed was het feit dat weggeschuurde logo's en gietnaden weer zichtbaar werden! eens de kleur begon te drogen. De Honda logo's en op 1 specifieke plaats een gietnaad (rond de antenne achteraan). Bizar en wellicht te wijten aan de plastic soort. Herinner u in mijn eerder bericht de reden om geen motip te gebruiken. Deze plaatsen werden geschuurd en opnieuw gespoten. Resultaat, de logo's zijn niet meer zichtbaar, maar die vervelende gietnaad nog steeds. Deze is nu voor de 2de geschuurd en zal morgen een fijne mistlaag krijgen. Ik vrees echter, dat wanneer de vernis er overheen gaat gezet worden, die rotdingen opnieuw zichtbaar gaan worden... en dan is het kermis natuurlijk... bang afwachten dus.

En ander iets waarmee ik geconfronteerd werd tijdens het spijten is "spatten". Niet te wijten aan de verf op zich, maar aan het minder geschikt zijn van mijn Badger 150 in "medium needle" configuratie. Wellicht dat spuiten met de large needle soelas zal brengen in de toekomst. Nu goed, eens je deze beperkingen weet, is het enkel een kwestie van er rekening mee te houden en meer dan regelmatig de nozzle te kuisen. Vervelend, maar goed, het is nu even niet anders.

Op de foto's kan je ook zien dat de kleur behoorlijk mat is en er anders uitziet dan wat het uiteindelijke resultaat zal worden. De strepen die te zien zijn, zijn het gevolg van het bijschuren.

Ondertussen ook al aan het interieur begonnen. De 2 achterste zetels, deze Prelude is immers een 2+2, hebben al Ranger Ink over zich heen gekregen, nets zoals de zijpaneeltjes. De werkwijze is hier anders dan bij de 307. Ik heb immers eerst verdunde houtlijm aangebracht en daar het poeder over uitgestrooid. Nu kan alles in 1 tijd gespoten worden. In dit geval leek me dat handiger want op deze manier vermijd ik vervelend en moeilijk afplakwerk. Tevens zijn er openingen gemaakt - niet zichtbaar op deze foto's - voor de gordels. Ter hoogte van de hoedenplank komt er dan een geleidingsplaatje in PE te zitten waardoor de grodel naar buiten komt. De luidsprekers achteraan zullen ook nog een PE covertje krijgen.

Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	prelude_4th_gen_10.jpg
Views:	226
Size:	63.2 KB
ID:	7765   Click image for larger version

Name:	prelude_4th_gen_11.jpg
Views:	229
Size:	74.2 KB
ID:	7766   Click image for larger version

Name:	prelude_4th_gen_12.jpg
Views:	361