Quote:
Originally Posted by Guido
Ik vrees echter, dat wanneer de vernis er overheen gaat gezet worden, die rotdingen opnieuw zichtbaar gaan worden... en dan is het kermis natuurlijk... bang afwachten dus.
|
Mijn vrees was dus meer dan terecht en het heeft zelfs niet geduurd tot het stadium van het vernissen vooraleer het weer eens pijnlijk werd. Immers, omdat ik er dus vanuit ging dat de lijn opnieuw zichtbaar zou worden, ben ik wat met meer aandrang gaan schuren. Zelfs toen ik zo goed als door de primerlaag heen zat, bleef de lijn gewoon zichtbaar - net om wille van de primer. Dus dan maar tot op de plastic om zeker te zijn dat ze nu helemaal weg was. De rest zou ik dan wel via een plaatselijke uitschuur- en bijspuitbeurt weer goed krijgen.
Dus, de primer weer boven gehaald en plaatselijk gespoten. Ging prima, tot dat cutding ging drogen en die verdomde lijn gewoon weer te voorschijn kwam...
De naad is gewoon met het blote oog zichtbaar...
Verder aandringen zal wel geen zin meer hebben, want ze komt er iedere keer gewoon opnieuw door. Remolie lijkt ook geen optie te zijn, want daarmee is de lijn niet weg. Bovendien begint de antennevoet te lijden onze het plaatselijke schuurwerk. Wat ik nu verder ga doen is een open vraag. Misschien moet het model dan toch maar de remolie in, de antennevoet eraf en vervangen door een nieuwe om dan heel het gebied onder de 2-componenten epoxy te zetten en weer in vorm te schuren...
Pfff, wat een gezeik weeral. Als zelfs de meest eenvoudige kit doorspekt zit met tegenslagen is de pret er natuurlijk zeer snel af.