Allez vooruit, we hebben weer eens wat verder gedaan tussen de feesten door.
Zoals in de vorige post al beloofd, heb ik de onderzijde van het chassis onderworpen aan een weathering met de airbrush. Ik heb tinten van "sand" en "matzwart" gebruikt. Als voorbeeld kon ik een foto gebruiken die ik genomen heb in Ieper (eveneens een asfaltrally) toen Snijers zijn Toyota Celica GTFour op zijn dak gelegd had op nauwelijks 100m van waar wij stonden...
Eens het chassis klaar, kan het model op zijn wielen gezet worden en heb ik al meteen één van de afgewerkte stoelen op zijn plaats gelijmd om te zien wat dat geeft. Het is de stoel van "Dany Sparco", de broer (blijkbaar) van "Patrick Sparco"
De stoel van Patrick zelf heb ik er nog niet ingelijmd om eerst enkele detailfoto's te kunnen tonen. Aan de voorzijde werden beide stoelen namelijk ingewreven met witte houtlijm, waaraan een druppeltje Dreft toegevoegd werd om te vermijden dat de lijm wegtrekt na het aanbrengen, en vervolgens heb ik er rijkelijk "Rangerink" poeder (superfine) overgestrooid. Na droging werd aan de achterzijde met behulp van Tamiya masking tape een mal gemaakt (uit 3 stukken) die overgedragen werd op CF-decal, en daarna werden de CF-stukken aangebracht met veel sol. Eens alles door en door droog was heb ik de "Patrick Sparco" decal uit de CBCom-set aangebracht, en ik ben er niet zo enthousiast over: zelfs na gebruik van overvloedig veel sol en afdekking met matvernis zie je nog steeds de draagfilm zitten. In werkelijkheid valt het wel minder op dan op de foto, en nu ik beslist heb om ook pilotenfiguurtjes te gaan gebruiken zal je er uiteindelijk ook niet zo veel van zien. Tenslotte heb ik de binnenzijde van de stoelen gedrybrusht met Tamiya weathering masters.