View Single Post
Old 30-12-2007, 15:54
HHugo's Avatar
HHugo HHugo is offline
Moderator

Zo, ondertussen zijn we 'D-Day +9' en de kit is dus niet op tijd af geraakt. Hij is nog steeds niet af. Dit is enkel een update met wat gemengd nieuws:

positief nieuws
Het schilder- en decalwerk van ophanging en andere onderdelen gaat gestaag vooruit. Ondertussen heb ik 4 soorten carbondecal gebruikt. Scale Motorsport 1524 blijft fantastisch.

negatief nieuws
Gisteren lag onderdeel 14 (= de flaps tussen de voorophanging, zie foto) klaar op mijn bureau om te decallen, toen ik daar per ongeluk een boek heb laten op vallen.
Nu bestaat onderdeel 14 uit onderdelen 14a, 14b, 14c en 14d, en in de meeste van die subonderdelen zitten ook nog barsten.
Momenteel ligt dit alles dus in de remolie. Misschien kan ik het een en ander nog redden, anders zal ik dit moeten scratchen.

positief nieuws
De vloer is klaar. Alles rondom in Renaissance carbon, en een strip hout om het af te werken. Dat stripje is gelijmd met 2-componenten epoxy, maar is toch beginnen krullen aan de randjes. Indien het niet erger wordt, dan laat ik het zo. Anders zal er nog een beetje lijm aan te pas komen.

negatief nieuws
Zo stilletjes aan begint het ook tijd te worden om iets aan de cockpit te doen. Dit bestaat uit 1 onderdeel + een stuur. Zoals te verwachten was (we spreken nog altijd over Revell), past de cockpit voor geen meter meer na het spuiten van de carrosserie. Gevolg is dat ik hetzelfde voor heb als Guido bij z'n A-klasse: verf van de carrosserie gechipt bij het proefpassen. (zie rode kadertje)
Als het enigszins kan, ga ik voor de gemakkelijkste oplossing: camoufleren met aftermarket gordels die open hangen over de cockpitrand.
Indien dit niet realistisch zou zijn, dan zal ik wel moeten herstellen...

Nog altijd geen onoverkomelijke drama's gebeurd, maar ik denk wel dat ik nog een paar keer ga vloeken als ik alles ineen ga moeten passen...
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	EJ10_28.jpg
Views:	50
Size:	40.2 KB
ID:	8658   Click image for larger version

Name:	EJ10_29.jpg
Views:	53
Size:	44.0 KB
ID:	8659   Click image for larger version

Name:	EJ10_30.jpg
Views:	52
Size:	24.9 KB
ID:	8661   Click image for larger version

Name:	EJ10_31.jpg
Views:	54
Size:	27.2 KB
ID:	8662   Click image for larger version

Name:	EJ10_32.jpg
Views:	54
Size:	22.4 KB
ID:	8663  

Last edited by HHugo; 19-04-2008 at 17:11.
Reply With Quote