View Single Post
Old 30-12-2007, 17:24
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator

Quote:
Originally Posted by Guido View Post
De basis van de wheatering heb je mooi gelegd met de airbrush, maar ik mis de afwerking nog een beetje; strepen van opvliegende stenen, spatten van water/olie die uitlopen enz.
Dat kan nog altijd, met de weathering set van Tamiya natuurlijk. Maar dan zal het er niet meer uitzien zoals de bodem van de Toyota-referentiefoto... Langs de andere kant is het is natuurlijk ook wel zo dat Ieper een zomer-asfaltrally is en Circuit des Ardennes een winter-asfaltrally. Ik zal nog zien.

Quote:
Dit had nochtans opgelost kunnen worden met de haardroger. Je kan duidelijk zien dat de decal niet in de structuur "is gaan zitten". Met hete lucht duw je hem als het ware erin. Het gebruik van de haardroger is wat tricky voor decals op een carrosserie, maar hier had het veilig gekunnen.
Toch niet; alhoewel ik het niet in mijn WIP-post gezegd heb, heb ik wel degelijk erg intensief bezig geweest met de haardoger. De decals zijn gewoon te stijf en te dik, en op gladde oppervlakken kan je nog iets forceren, maar op oneffen oppervlakken krijg je er gewoon geen reliëf in. Maar ik ga wel nog proberen om daar waar de draagfilm teveel opvalt, erover te schilderen met matzwart, waarna ik opnieuw ga drybrushen.

Quote:
Geniaal gevonden natuurlijk, alleen wat spijtig dat ze vergeeld zijn.
Inderdaad erg jammer. Maar het valt in het echt veel minder op natuurlijk. Bovendien wil het toeval dat de letters in feite zouden moeten omringd zijn met een gouden randje (zoals op de overall). Vanop een normale oogafstand kunnen ze daarvoor doorgaan

Quote:
Bangelijk mooi geschilderd! Dat is nu eens iets wat ik nooit uit mijn vingers zal krijgen.
Zo'n uitdagingen ga ik graag aan, met afwisseld resultaat hoor. Deze keer is het wel geslaagd, een andere keer mislukt het...

Quote:
De gele vierkantjes onderaan de middenconsole zijn drukknoppen. Die hadden misschien wat meer diepte mogen hebben. Voor de rest ziet het dashboard er erg goed uit.
Dan moeten we daar nog iets aan doen: ik ga vierkante stukjes plastic sheet gebruiken, denk ik, die ik dan geel schilder. Thanks voor deze tip.

Quote:
ps. het is Ranger Ink, niet Rangerink... als uitvinder van de toepassing, vind ik toch dat de schrijfwijze dient gerespecteerd te worden.
Daar ben ik me wel van bewust, maar ik vind de manier waarop sommige Paddockers deze productnaam uitspraken toen we het ding nog maar pas kenden, wel plezant. Daarom dat ik het tussen aanhalingstekens schrijf. Maar just is just en niet iedereen kent de achtergrond van dit verhaal: Ranger Ink dus

* WWW.SENNAKE.BE *
Reply With Quote