View Single Post
Old 30-12-2007, 18:45
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator

Quote:
Originally Posted by Guido View Post
Eigen inspiratie en een goed gevoel van de hoeveelheid, geven vaak een beter resultaat dan het exact copieëren van een foto.
Dat is een opinie, maar ieder zijn mening. Ik denk dat de beste referentie om de realiteit te simuleren, nog altijd ... de realiteit is. Dat de realiteit er in sommige gevallen minder realistisch uitziet dan de fantasie van de bouwer en/of jurylid, daar ben ik wél mee akkoord. Dan is het aan de bouwer om er referentiefoto's naast te leggen om aan te tonen dat wat hij tracht uit te beelden echt wel strookt met de werkelijkheid...

Quote:
Originally Posted by Guido View Post
En of het nu zomer of winter is, maakt niet veel uit denk ik. Een rally auto aan de onderkant ziet af, veel af. Dat moet je trachten realistisch weer te geven.
Dat hangt er van af: een zomerrally op perfect droog asfalt of een winterrally op nat, vettig en slijkerig asfalt zal volgens mij wel degelijk een verschil van uitzicht opleveren. Daarom ook dat ik je raad om de weathering verder door te voeren, opgevolgd heb. Bij mijn volgende fotoshoot zal ik het resultaat laten zien. Ook de stoeltjes en het dashboard zijn ondertussen bijgewerkt tot mijn grote tevredenheid, met dank aan de opbouwende kritiek hieromtrent. Het is maar door zo'n zaken op te merken aan het adres van de bouwer die er zelf te dichtbij zit om die dingen te zien, dat er verbeteringen tot stand kunnen komen aan je model

* WWW.SENNAKE.BE *
Reply With Quote