View Single Post
Old 08-01-2008, 00:51
Guido's Avatar
Guido Guido is offline
De Paddock Fanatic

Quote:
Originally Posted by Guido View Post
Ik zit nog wat te piekeren over hoe en wat, want eenvoudig is het niet. Eén en ander moet immers volledig gebouwd en droog gepast zijn alvorens het afwerken van de kas kan beginnen. Idem ditto trouwens voor het "binnenwerk" van het schuifdak. De'r is nog wat werk aan...
Na wat gepieker, zijn we dan toch maar van start gegaan. Uit een rechthoekje plastic card heb ik dit gemaakt. Het moet het binnenwerk van het schuifdak worden. Een geleider, die aan de bovenkant op de foto, is klaar. Aan weerszijde van het gleufje heb ik een randje gemaakt van fijnere plastic card, 1mm hoog. Achteraan zit er een uitgeboord "rondelleke", komende uit de mish-mash. Bedoeling is dat er hier een stangetje inkomt waarop het schuifdak dan zal rusten. Eens het andere gedeelte ook klaar is, kan ik dan locatiegaatjes boren in de onderkant van het schuifdak, waarin deze 2 pinnetjes dan zullen komen te zitten. Er zal dan in het sleufje ook nog een trekmechanisme gemonteerd worden, made with mish-mash.

De schuifdakcassette los:

De kas zonder cassette:

De kas met cassette. Noteer hier dat de schaduwranden tussen dak en cassette nog zullen verdwijnen eens alles vast tegen het dak gelijmd zal worden. Dat vastlijmen zal pas in een later stadium gebeuren, nl. als de kas gespoten en gevernist is.
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	Fujimi_Honda_Prelude_2.2-04.jpg
Views:	208
Size:	321.5 KB
ID:	8813   Click image for larger version

Name:	Fujimi_Honda_Prelude_2.2-05.jpg
Views:	209
Size:	220.8 KB
ID:	8814   Click image for larger version

Name:	Fujimi_Honda_Prelude_2.2-06.jpg
Views:	209
Size:	225.8 KB
ID:	8815  

Last edited by Guido; 08-01-2008 at 01:31.
Reply With Quote