View Single Post
Old 10-02-2008, 22:51
Guido's Avatar
Guido Guido is offline
De Paddock Fanatic

Quote:
Originally Posted by Loeten View Post
Klopt, maar de achterzijde is onzichtbaar... Heb het daarnet nog eens gecontroleerd. Achteraan zitten geen open ramen, dus de achterzijde kun je niet zien... Geen nood, ik bewijs het binnenkort wel als body en chassis samenkomen.

Als je de rest van de stoel bedoelt, dan begrijp ik je wel. Ikzelf ben behoorlijk tevreden over het uitzicht ervan. De werkwijze was toch juist of zit het er wat te grof op dan? Ik kan nu nog aanpassen...

Het dashboard zal trouwens nog wat zwarte accenten krijgen. Ik ben druk bezig om een paar duizend screenshots te doorbladeren op zoek naar deftige interieurfoto's...
Ik had het eigenlijk niet over de achterkant, maar eerder over de voorkant. Smoke gebruik ik vooral om schaduwen te leggen op wielen en eventueel op een motorblok, maar nooit om schaduwen te leggen op textiel, in gelijk welke vorm. Ik verkies hiervoor om het onderdeel in kwestie eerst met een donkerdere tint tov de gewilde eindkleur te verven/spuiten, om het daarna met de gewenste hoofdkleur redelijk zwaar te dry-brushen. De lichtere lichtschakeringen breng ik er dan achteraf nog op aan.

Immers, schaduwen op een zetel of ander stuk textiel kan je, denk ik, beter van onderuit opbouwen ipv de schaduwen er vanbovenaf in te steken. De overgangen zullen realistischer zijn.

Ik zou de interieurfoto's laten voor wat ze zijn. Ik snap het niet goed. Enerzijds ga je erg kort door bepaalde detailbochten terwijl je langs de andere kant veel tijd spendeert en dus verliest aan het zoeken naar iets wat je wellicht niet vinden kan. Misschien kan je je tijd beter spenderen aan het verzinnen van een persoonlijke interpretatie. Als die goed uitgevoerd is, zal er geen kat van wakker liggen.
Reply With Quote