View Single Post
Old 11-02-2008, 22:08
HHugo's Avatar
HHugo HHugo is offline
Moderator

Proficiat aan de laureaten!

Ik denk nog altijd dat het minder aantal ingezonden foto's niet aan het concept van de wedstrijd ligt, maar dat het toevallig gewoon een minder jaar is qua aantallen. Volgend jaar zijn er misschien weer meer inzendingen. (Ik heb trouwens ook niets ingezonden dit jaar, maar dat is te wijten aan materiaalpanne/webhostingproblemen/minder koersen bezocht. Niet omdat ik een probleem zou hebben met de wedstrijd.)
Het systeem van één finale ranking en één winnaar, vind ik trouwens meer uitstraling hebben. Ik denk persoonlijk dat de wedstrijd te klein is om winnaars per categorie te nomineren. Dan heb je persoon A die wint in een categroie van >20 foto's en persoon B die winnaar is in een categorie van <5 foto's.

Zodra je met een publieksjury zit, kan je favoritisme toch niet uitsluiten. Kijk maar naar de hele TV/SMS 'industrie'. De winnaar is vaak diegene met de grootste achterban, niet diegene met de beste inzending.
Als je favoritisme wil terugdringen, kan je wel het aandeel van de publieksjury terugschroeven. Om aan te pikken op het idee van Guido:
Voorronde: 50% publieksjury, 50% adminpanel
Finale: 50% publieksjury, 50% vakjury
Dan vermijd je dat de vakjury alle foto's moet doorlopen, en dragen de admins ertoe bij dat er een eerlijke schifting gebeurt vóór de finale.
Reply With Quote