Quote:
Originally Posted by HHugo
Het systeem van één finale ranking en één winnaar, vind ik trouwens meer uitstraling hebben. Ik denk persoonlijk dat de wedstrijd te klein is om winnaars per categorie te nomineren. Dan heb je persoon A die wint in een categroie van >20 foto's en persoon B die winnaar is in een categorie van <5 foto's.
|
Ik heb me laten inspireren door de modelbouwwedstrijden. Daar heb je ook categorieën met slechts een beperkt aantal inschrijvingen. Er kan altijd een clausule ingebouwd worden die zegt dat een categorie minstens 5 inschrijvingen moet hebben. Zoniet komt ze te vervallen en worden de ingeschrevenen door de organisatie bij een andere, vergelijkbare categorie gevoegd. Bovendien is het nog altijd zo dat diegenen die niet meedoen, ongelijk hebben.
Overigens, om de vergelijking met een modelbouwwedstrijd verder te trekken, de "Best of the best" in de fotowedstrijd zou dan uiteindelijk de Photoaward krijgen en laat ik stellen dat ik al "Best of Show" winnaars gezien heb die terecht zo fier als een pauw waren.
Quote:
Originally Posted by HHugo
Om aan te pikken op het idee van Guido:
Voorronde: 50% publieksjury, 50% adminpanel
Finale: 50% publieksjury, 50% vakjury
Dan vermijd je dat de vakjury alle foto's moet doorlopen, en dragen de admins ertoe bij dat er een eerlijke schifting gebeurt vóór de finale.
|
Daar is inderdaad ook iets voor te zeggen.