Nu de carrosserie het afwerkingsstadium bereikt heeft, is de moment gekomen om aan het interieur te beginnen. De carrosserie op zich zal nog meerdere malen intensief moeten vastgenomen worden voor verdere droogmontages en daarom opteer ik voor de finale afwerking (detailschilderingen en kleinere onderdelen) pas op het allerlaatste te doen.
Gezien het chassis ook zo goed als klaar is, blijft er maar 1 groot geheel meer over: het interieur. De ramen zullen ook nog wel wat tijd vragen, maar die reken ik bij de afwerking van de kas. Het interieur dus.
In het begin had ik de achterzetels al bekleed met pigment poeder, maar door het vinden van bijkomend referentiemateriaal in een later stadium, ga ik die kuip laten voor wat ze is. Ik heb immers 2 kits, dus heb ik nog de beschikking over een andere interieurkuip. In tegenstelling tot de eerste kit, waarbij alle onderdelen in rode plastiek waren, zit in deze 2de kit enkel de body in het rood. Nagenoeg alle andere onderdelen zijn in zwarte plastiek, welke een andere samenstelling heeft gezien hij zachter is en dus iets makkelijker om in te snijden.
Het gevonden referentiemateriaal laat duidelijk zien dat het gedeelte tussen de 2 achterste kuipjes, lang niet zover uitsteekt als het interieur van de kit. Bovendien stopt deze scheiding ook daar waar de zitjes ophouden, terwijl bij de kit dit gedeelte doorloopt tot vooraan. Ik heb lang zitten piekeren over hoe ik nu een en ander zou aanpakken, maar heb uiteindelijk toch maar besloten "om het mes erin te zetten" (mes = pe-scriber).
Referentiefoto
De middentunnel goed zichtbaar. Hier reeds uitgesneden maar terug geplaatst voor de foto
het voorste gedeelte zal ik niet recupereren. Het achterste wellicht wel om in te korten qua dikte. De bodem zal ook opgevuld moeten worden, maar gezien de echte Prelude een velours bekleding op de bodem had, zal dat nog wel meevallen. Alles zal toch onder de pigment poeder komen te zitten.