Allee, vooruit nog eens met de geit
Zoals je hierboven kon lezen werd de volledige kas gedecapeerd. Alle vernis en verf werd netjes verwijderd (hip hip hoi voor de uitvinder van remolie ...).
Dan heb ik alles goed ontvet, geprimed en opnieuw in het grijs gespoten. Ik heb hier afgeweken van de vorige kleur: de basiskleur bleef weliswaar German Grey, maar die werd gemengd met mat wit totdat ik de gewenste kleur had gevonden. Hoe die kleur moet genoemd worden weet ik niet, het is dus echt op het zicht gedaan.
Het resultaat leunt veel dichter aan bij het model dat ik voor ogen had, en dus ben ik er wel tevreden mee. Eens droog werd alles gevernist met 2K Clear Coat. Alles heeft een week of 4 de tijd gekregen om uit te gassen en te harden, dan alles gepolished met automotive polish (Norauto uit de Auto5).
Tot zover geen enkel probleem.
Het canvas dak moet dan in het bruin gespoten worden, en dat dient te worden getemperd met wat grijs. Dus werd de kas afgeplakt en de airbrush werd op het dak gericht. Het bruin werd gespoten, een mistlaagje grijs er over, en er werd een begin gezet voor de iets donkerdere tint in de diepere delen van het canvas. Om dan verder te verweren zou ik de weatheringsetjes gebruiken, dus de masking tape mocht verwijderd worden. En dan gaat het natuurlijk weer eens fout...
Blijkbaar heb ik aan de bovenkant van de kas een iets dunnere laag lak gespoten als op de rest van de body, en de lak is aan de tape blijven hangen. Het gevolg zie je op de laatste foto.
Ik moet nog zien wat ik er mee ga doen, maar ik denk dat hij weer in de olie gaat belanden. Of ik moet er een zwaar verweerde geit van maken, dan kan ik er nog mee weg, natuurlijk.
Oordeel zelf: