Quote:
Originally Posted by Guido
I'd blame de Tamiya spuitbus (2 wet coats) in combinatie met de 2K clear en een geforceerde (door de warmte) droogtijd misschien. Beter ware wellicht geweest: 1 wetcoat, volledig laten uitharden (24h), nog een wetcoat, weer laten uitharden, dan 2K.
|
Niet helemaal akkoord. Het blauw komt niet uit een spuitbus, het is gewoon Tamiya X3, aangebracht met de airbrush. Misschien heeft de droogtijd er wel iets mee te maken, maar volgens mij zit er meer dan 24 uren tussen de verschillende wet coats.
Ik heb geprobeerd op te schuren, en het viel mij op dat het niet de laklaag was die gekraakt was, maar echt de laag blauw eronder. Warschijnlijk dat temperaturen boven 30°C toch net iets te veel zijn, en dat de plastic op een bepaald moment een ietsje heeft beginnen "zetten", waardoor de lak werd beschadigd. Eens beschadigd heeft hij daarna niet veel meer nodig om via warmte-uitzetting te kraken.
Allee ja, dat is mijn theorie hierover. Het kan net zo goed iets anders zijn natuurlijk.