Terwijl de leerlingen flink aan het studeren zijn (allez, dat hoop ik voor hen, want het is niet eenvoudig morgen

), mag ik verder modelbouwen. En met het zonnetje buiten lijkt het zelfs al een beetje vakantie... Niets is minder waar want het verbeterwerk zal ook vlug toenemen.
Enkele dagen geleden heb ik de Porsche nog een extra laagje TS-14 gegeven omdat er aan de achterzijde wat verf verdwenen was. Waarschijnlijk haperde ik eraan toen hij net gespoten was en onder een "stolp" verdween. Anyway, hij blinkt netjes...
Dit weekend schoot ik dan in actie met het embossing poeder. Ditmaal deed ik het zoals Guido het ons leerde: afplakken wat niet in poeder moet, verf op de zeteltjes spuiten, poeder erop, afkloppen, laten drogen, wat afborstelen, verf spuiten en laten drogen. Zoiets moet de volgorde zijn denk ik... Aangezien ik met wit poeder zit, moest ik wat meer zwart spuiten, welliswaar in verschillende beurten of het ging een klodder worden. Ze zien er goed uit toch? Bewerken met de Tamiyadoosjes ga ik niet doen. Het was immers een splinternieuwe wagen en François wou dat de wagen er altijd piekfijn uit zag. Dus ook netjes gepoetst en gestofzuigd...
Vanmiddag mocht ik dan dit ophalen in de post:
Neen, ik ga er geen tweede maken (Hoewel het zoontje al smeekte om deze rood te spuiten... Misschien dat ik toch een rallyversie moet bouwen? Er bestaan er enkele. Ik wacht effe af...) Ik had wel iets uit de doos nodig:
Juist ja, de correcte velgen. En zo ziet hij er dan uit...
Wat me wel opviel... De gaatjes in de PE zijn te dun voor deze velgen. Ik ga die stukjes nog mogen bijschuren... Om de één of andere reden zit er dus een verschil in dat buisje waarmee je de velgen vastmaakt... Nu ja, geen ramp...
Zo, nu ga ik op het gemakje verder aan het interieur werken...