Nu de Porsche op zijn einde loopt en ook de laatste schooldagen geteld zijn, wordt het tijd om nog eens een doosje uit de kast te halen. Ditmaal wordt het echt wel een OOTB. Allez ja, hier en daar zal wel wat aangepast worden, maar niet veel...
De keuze viel op de Impreza waarmee Colin Mc Rae wereldkampioen werd in 1995. Enerzijds vervolledig ik een weer een stukje de verzameling wereldkampioenen op 1/24... Anderzijds is het ook een stukje eerbetoon aan deze fantastische piloot. Als er één rijder was die op de limiet reed, dan was het Colin wel. Jammer genoeg liep het ook vaak mis omdat hij over de limiet ging en daarmee verkreeg hij zijn bijnaam Colin Mc Crash. Tragisch genoeg kwam deze kerel ook door een (helikopter)crash om het leven.
Foto van Colins zege in de RAC 1995 waarna hij wereldkampioen gekroond werd:
Enkele foto's uit de RAC-rally:
Enkele foto's van de wagen tijdens andere wedstrijden:
De kit zelf dan...
Als ik het goed heb, dan is dit een remake van de Hasegawakit door Revell. Wat me eerst al opviel, was de superslechte kwaliteit van het plastiek. Normaal is die van Revell stugger dan dit zwak, bijna doorzichtig exemplaar. Ik zal dus voorzichtig moeten handelen....
Enkele zaken vielen me ook op. De details zijn niet zo super en de panellines bvb zijn bijna verdwenen. Dus uitkrassen maar. En terwijl ik bezig was, heb ik die luchtgaten vooraan aangepakt. Nu is mijn
vraag hier: zou ik dit gat mogen afdekken met gaas of moeten die schuine stukjes daarin? Ik kan er immers geen deftige foto van vinden waar het duidelijk te zien is.
Ook waren twee spijlers gebroken. Die heb ik ondertussen gelijmd en verstevigd met putty. Dat product heb ik vaker nodig gehad. Doordat de panellines - die ik wou uitkrassen - heel ondiep waren, heb ik enkele malen krassen veroorzaakt... Dus jah, putty dan maar he...
To be continued...