De schade op de motorkap is ondertussen hersteld. Lichtjes opgeschuurd en herspoten was de opdracht.
Gisteren heb ik mijn tijd dan gestopt in de roostertjes op de luchthappers. De mooi foto van TvD (waarvoor nog eens dank) leerde mij dat die kapjes er eigenlijk op zitten. Vandaar dus de keuze om eerst de body te spuiten en dan nadien de kapjes erop te zetten. Het maken ervan duurde echter veeeeeeeeeel langer dan voorzien. Rond 16 uur kon ik eraan beginnen, na het nog maar eens leegscheppen en doorspuiten van onze riolering...
1/ Eerst tekenen we het kapje af op de motorkap mbv afplaktape van Tamiya en een potlood van Grootmoeders Koffie (beetje sluikreclame)
2/ Kleven op een dun plaatje styrene, uitknippen en napassen, bijschuren en nog eens passen
3/ Ook de andere kant moet zo'n kapje krijgen dus dupliceren we dit even door de eerste over te tekenen op styrene, dan opnieuw uitknippen, passen, schuren tot het identiek is en netjes past op de gaten. Overigens kan het nuttig zijn om L en R aan de achterzijde te zetten om duidelijkheid te scheppen.
4/ Nu komt het delicate werk: het uitsnijden van de openingen om zo de stroken te creëren. Voorzichtig met een scherp hobbymesje (Zwitsers trouwens) en zonder veel druk uit te oefenen, anders krijg je opstaande randen. Een PE-mesje en wat schuurpapier zorgt voor de goede afloop.
5/ Het eindresultaat... Iets waar ik helemaal niet tevreden van was. De laatste twee snedes waren al niet meer super (het werd al laat - tussendoor wel wat tv gekeken) en bovendien zie je op die referentiefoto duidelijk dat de lijntjes wat uitsteken. Dit kapje werd dus door de commissie afgekeurd...