View Single Post
Old 16-07-2008, 10:10
Loeten's Avatar
Loeten Loeten is offline
Cars-addict

Dan maar over een andere boeg gooien... Omstreeks 23 uur begonnen we dan maar met een nieuwe poging.

1/ Eerst verwijderen we de stripjes en houden we een ruw kapje over... Netjes opschuren en daarbij heel voorzichtig zijn want dat kapje breekt nu wel heel makkelijk (lap, had direct al prijs)

2/ Nu snijden we een stripje styrene, lang genoeg om overal dezelfde dikte te hebben. Op deze foto is die eerste strook nog te dik, ik heb kort nadien een nog dunnere strook gesneden.

3/ Met veel geduld en een maximum aan nauwkeurigheid leg je dan strip na strip, telkens wat plaats latend... Eerst links vastmaken met secondenlijm, dan rechts ook, afsnijden met hobbymesje rechts, daarna links netjes recht maken...

4/ Ten slotte het vrouwke haar nagelvijl gepikt (had ik al eerder liggen gedaan) en lichtjes opschuren zodat de lijm wat weg is de hoekige randen verdwijnen en de hoogte van de strips wat lager komt. Op de foto zag ik dat de zijkanten van het kapje nog wat afgeronder mogen worden.

En daarmee is het eerste kapje af. Het was dan al 1 uur maar ik heb geregeld eens wat tussendoor gedaan want de concentratie was gauw weg natuurlijk. Vandaag komt kapje twee. Normaal moet dit vlotter gaan aangezien ik nu de werkwijze ken.

Tot zover de OOTB he... Nu ja, het is een verbetering die echt wel nodig was. Hopelijk komt het het model ten goede... Zo meteen steken we ook een nieuw model in een zeepsopje. Later meer hierover. Ik heb heel deze dag als bouwdag voorzien, op twee uurtjes in de namiddag na, dus normaal krijg je vanavond een hele hoop updates van meerdere modellen... Ik ga nu eens echt profiteren van de vakantie want er zijn al 14 dagen weg he...

Grtzzzz
Reply With Quote