View Single Post
  #18  
Old 19-10-2009, 21:23
Guido's Avatar
Guido Guido is offline
De Paddock Fanatic
 
Join Date: Feb 2003
Location: N/A
Posts: 9,648
Quote:
Originally Posted by VSB View Post
enkele punten die ik al uitgeprobeerd heb:
- decals nat aanbrengen en laten opdrogen, niet afdeppen.
- decals nat aanbrengen en SOL
- decals droog deppen en SOL
- De decals wel 3min in water laten liggen.
- De decals aan een minimum in het water laten liggen
- Het stuk dat moet gedecald worden insmeren met SET, eens de decal geplaatst met SOL
- Eerst SOL smerren op het oppervlak dan decal en dan nog eens SOL

Allemaal zonder resultaat ,Enfin eigenlijk allemaal hetzelfde resultaat. ''SILVERING''

Toen zag ik dat al mijn decals op de motip lakken perfect waren , deze spuitbus heb ik opgewarmd voor gebruik . De tamiya spuitbus ook opgewarmd en daar waren mijn decals silvering.

Zou het de wet van Murphy zijn?

Volgens mij is het een samenloop van lakken en decals die niet goed bij elkaar passen.

- Met tamiya lak en tamiya decals geen problemen.
- Tamiya lak en decals uit het huis van Renaissance -> problemen
- Motip lakken met decals van Renaissance -> geen probleem
- uuhm... kgeef het op.

Zo, ik ga die 206 eens een laagje gunze geven en terug decallen. Mss is de Gunze vernis dan weer iets vriendelijker voor de decals en trekt hij ze dicht tegen zijn gilet.

Bedankt alvast voor de interesse in mijn probleem (en misschien ook wel die van anderen)
Ik vermoed nu even dat je met de Gunze vernis een soort van filter tussen de decals en de lak gaat zetten en als onze theorie klopt, zou je dan geen silvering meer mogen hebben.

Duimen maar dat het goed gaat. Laat je iets weten?
Reply With Quote