De motor is ook opgekuisd en daar werd begonnen aan enkele correcties/toevoegingen.
Allereerst viel het op dat de beide blokheften met een schroef aan elkaar werden gevezen. Geen belet natuurlijk, ware he niet dat ze die schroef wel heel erg goed in het zicht hebben gezet, zonder ruimte te laten voor enige camouflagewerken. Zou die nu gewoon langs de andere kant worden ingedraaid, dan zat ze mooi verborgen achter de uitlaat, nu zit ze aan die kant van de motor die open en bloot zichtbaar blijft...
Na enig twijfelen heb ik besloten de cylinders uit de blok te frezen en ze opnieuw te scratchen. Dat heb ik gedaan door een alu-buis te draaien op 4,23mm en dan de helft weer weg te frezen zodat ik een halfronde staaf heb van de juiste diameter. Die stellen dan de 4 cylinders voor in het gegoten blok.
Dat geeft dit als resultaat:
Je ziet dat ik ook een begin heb gemaakt met de bougiekapjes. Daaraan komen nog contactogen die dan overgaan in een kabel naar de verdeel- en schakelkast die zich op de firewall bevindt. Dat is voor later.
Een andere toevoeging is nog een contactpunt van de dynamo (dat wordt later tot de juiste lengte teruggebracht als de cablage wordt afgewerkt) en een schroef die een tapgat afdicht (niet weergegeven in het kitonderdeel). Werkwijze hiervoor: een rond schijfje gepunched uit wat alu-sheet die de pakring voorstelt, en dan een zeskantig gepunched stukje plasticcard erop gelijmd.